Jak zacząć ? Przelot, lotniska, bagaż...

29 lipca 2019, 20:54

Jak zaplanować naszą wycieczkę ?

To jest dość ogólne pytanie, więc myślę, że dobrze by było rozdzielić je na kilka podpunktów:

Rozbiję ten cały plan na kilka postów. Będzie lepsza czytelność i podam więcej informacji !

* Przelot: Są dwie opcje !

1) Przelot bezpośredni
2) Przelot z międzylądowaniem

Sam korzystałem z opcji nr 1, ponieważ trwała najkrócej (~10 godzin) i jakoś nie byłem dobrze nastawiony do czekania na lotnisku kilku godzin na przesiadkę w kolejny samolot ! Choć nie zawsze trzeba długo czekać, to wiem, że są loty z całkowitym czasem podróży 24 godziny... Nie wiem, jaki jest w tym sens ! Jeśli ktoś chce się przesiadać (nie wiem czemu) albo udało się trafić na bardzo tani bilet, to zalecam szukania czegoś z czasem na przesiadkę około 2-3 godzin.
Ja leciałem bezpośrednio z Warszawy do Tokio (lotnisko Narita) Wszystko przebiegło bez jakichkolwiek problemów, dostaliśmy posiłki, a sam lot dość szybko zleciał. Polecam przespać większość lotu ! Żeby nie odczuć tak dużego "jet laga" trzeba spać w samolocie ! Wylot mieliśmy o godzinie 15:00 a przylecieliśmy o 8:35 kolejnego dnia czasu lokalnego ! Mój znajomy, który bał się latać, nie mógł spać i był tak zmęczony, że pierwszego dnia nic nie mogliśmy robić, ledwo żył i przysypiał na stojąco... Za to ja przespałem cały lot i czułem się naprawdę dobrze ! Słowem zachęty dla osób, które boją się latać, powiem, że widoki są naprawdę cudowne z tego małego okienka, a po jakichś 30 minutach nie czuje się lotu ! Lot przebiegł bez turbulencji, załoga co jakiś czas pytała, czy wszystko jest dobrze i czy jakoś mogą nam pomóc !

Jeśli chodzi, o szukanie biletów, to szukałem na wielu stronach, ale na tej stronie znalazłem mój przelot w najlepszej cenie i uważam, że to była dobra okazja !
Cena biletu wynosiła 2660 zł za przelot w dwie strony, przelot był bezpośrednio do Tokio (Narita). Ja leciałem w lipcu, a bilet kupiłem grudzień/styczeń, bo im wcześniej, tym lepiej !
Było wiele ofert, ale prawie wszystkie były z przesiadką i to taką po 8 godzin na lotnisku... A mój bilet był najtańszym z tych bezpośrednich ! Dodatkowo wziąłem za plus, że leciałem LOT-em, bo to oznaczało polską załogę ! Inne bezpośrednie loty (tak dla porównania) zaczynały się od około 3000zł w górę ! Nawet niektóre loty, które były z przesiadką kosztowały o wiele więcej... Masakra.

Mała podpowiedź, żeby szukać biletu przez parę dni, czy nawet przez okres 2 tygodni ! Ceny się zmieniają i uważam, że warto poczekać a kupić taniej ! I jeśli trafi się na dobrą okazję w dobrej cenie, to nie trzeba się długo zastanawiać !

* Lotnisko

Lotniska z naszego kraju to Warszawa ma najwięcej połączeń i w najlepszej cenie.
Natomiast jeśli mówimy, o lotniskach w Japonii to już zależy od tego, gdzie, co i jak będziemy zwiedzać. (Ten temat w kolejnym poście)
Ja wybrałem Tokio 9Narita), bo później leciałem do Hokkaido. Na lotnisku zalecam kupić kartę SIM ! Internet będzie najważniejszy !!!!

* Bagaż

Po przylocie na miejsce w lecie trzeba się przygotować na duchotę, wysoką temperaturę, jak i duża wilgoć. To były moje pierwsze doznania z Japonią. Trochę ciężko się oddychało, ale zaraz się przyzwyczailiśmy. Jeśli chodzi o ubrania, to ja miałem na sobie krótkie spodenki, podkoszulek i bluzę i dosłownie się rozpływałem na miejscu. Co do butów zalecam jakieś z niską cholewą i żeby nie były ciężkie ! Jeśli chodzi o bagaż, to mój ważył 16 kg i to było za dużo. Oczywiście liczyłem się z porą deszczową, ale przesadziłem. Gdy wicąż chodziłem w spodenkach i podkoszulku. Nie było opcji ubrać kurtki przeciwdeszczowej, bo bym się ugotował. Parasol wystarczy !
Jeśli lecicie i nie wiecie co zabrać ze sobą, to rzeczy na tydzień wystarczą ! Wszędzie są pralnie ! Robienie prania w Japonii jest przyjemne bo wszędzie dostępne są pralnie! W hotelach też są pralki ! Długich ubrań czy bluz nie ma co brać za dużo ! W ciągu dnia długie spodnie to jak wyrok śmierci... zwłaszcza że słońce daje tam ostro popalić !

Zalecam bardzo mocno by przygotowania były jakieś pół roku przed wylotem ! Jest wtedy czas na wszystko ! A na pewno pojawią się jakieś kłopoty, czy nieplanowane wydarzenia !

Widok z okna samolotu

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)